بازدید دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
دوشنبه 16 مرداد 1391 بازدید: 3004

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)- تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در بازدیدی سه روزه از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولید کننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و همچنین مواریث فرهنگی-تاریخی استان اصفهان بازدید کردند.

در این اردو دانشجویان ابتدا از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بازدید کردند که طی آن با بخش های "کوره بلند"، "کک سازی" و مهندسی نورد آشنا شدند.

دانشجویان ابتدا در بخش کوره بلند با نحوه ذوب چدن و انتقال آن به قسمت فولادسازی آشنا شده، سپس به کارگاه های چدن ریزی و دانه بندی سرباره رفته و پس از آن در بخش مهندسی نورد مراحل تبدیل شمش آهن به تیر آهن را دنبال کرده به بخش فولادسازی راهنمایی شدند و در انتها از کارگاههای کک سازی و سیلوهای نگهداری زغال سنگ بازدید کردند.

در طول بازدید، مدیر روابط عمومی با توضیحات جامع و پاسخ گویی به سوالات دانشجویان را همراهی نمودند.

در پایان خاطرنشان می گردد این بازدید با سفری سه روزه به شهر اصفهان و بازدید از مواریث فرهنگی و تاریخی این شهر (همچون سی و سه پل و پل خواجو، میدان نقش جهان و...) همراه بوده است.

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولید کننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران است. محصولات این شرکت به 23 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می شود و در بازار داخلی این محصولات در پروژه های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته است.

کارهای اجرایی احداث ساختمان واحدهای مختلف کارخانه از سال 1346 آغاز و با ایجاد کارگاه های کک سازی، اگلومراسیون و کوره بلند شماره 1 در نیمه اول دی ماه 1350، بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد و تولید محصولات فولادی نیز با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد در دی ماه 1351 با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع شد. متعاقب آن در سال 1351 کارهای ساختمانی و اجرایی طرح توسعه برای رسیدن به ظرفیت 000/900 /1 تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره 2 و توسعه بخش های مختلف آگلومراسیون، کک سازی، فولاد سازی، نورد و .... شروع گردید. و عملیات ساختمانی کمپلکس چدن در سال 1357 به اتمام رسید.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi