بازدید دانشجویان مرکز آموزش جهاد دانشگاهی کردستان از غار قوری قلعه
شنبه 29 مهر 1391 بازدید: 3184

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTTA)، طی بازدیدی که در قالب هفتمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان انجام گرفت، تعداد 22 نفر از فراگیران مرکز آموزش جهاد دانشگاهی کامیاران از محل تاریخی و باستانی غار قوری قلعه بازدید کردند.
هدف اصلی از برپایی این اردو آشنایی فراگیران با جاذبه های گردشگری منطقه و آثار تاریخی موجود است.
این اردوها با هدف تقویت روحیه خودباوری و با تاکید بر هویت ایرانی – اسلامی و هم چنین معرفی طرح های ملی و پروژه های بزرگ و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی، اجتماعی برگزار می گردد.
اثر طبیعی ملی قوری قلعه در ارتفاع 1650 متری بر دامنه کوه شاهو واقع گردیده است. غار زیبا و اعجاب آور قوری قلعه هفتمین اثر طبیعی ملی ایران است که هر سال به ویژه در ایام نوروز گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. این غار در 85 کیلومتری جاده کرمانشاه به پاوه قرار دارد و از آن به عنوان بزرگترین غار آبی آسیا نامبرده می شود.
بنابر گفته ی زمین شناسان، قوری قلعه 65 میلیون سال قدمت و سه هزار و 140 متر عمق دارد. دمای داخل غار را 70 و رطوبت نسبی آن را 89 درصد اندازه گیری کرده اند.
تالار عروس که یکی از هیجان انگیزترین بخشهای غار قوری قلعه است در هزار و 500 متری آن واقع شده است. وجود چهار آبشار به ارتفاع 10 تا 12 متر در هزار و 700 متری غار، زیبای آنرا به اوج می رساند.
علاوه بر جذابیت و اهمیت اکوتوریستی قوری قلعه اشیایی نیز در آن کشف شده است که از جمله آنها می توان به هشت عدد قاشق و بشقاب، چهار عدد کوزه بزرگ، یک عدد کوزه کوچک که 15 سکه از دوران یزدگرد سوم و اواخر دوره ساسانی در داخل آن بوده و جمجمه سر انسان اشاره کرد.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi