بازدید دانشجویان دانشگاه های ارومیه از دره شهدا
دوشنبه 15 آبان 1391 بازدید: 3290

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران  (ISTTTA)، دانشجویان دانشگاه ارومیه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از دره شهدا بازدید کردند.

این منطقه با مساحتی حدود 35 هزار هکتار در 35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ارومیه و در محور ارومیه-اشنویه با مختصات جغرافیایی 37،22 الی 37،15 درجه عرض شمالی و 45،15 الی 45،07 طول شرقی واقع گردیده است. این دره بخاطر احترام به شهدایی که در آن در دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران مردانه جان باختند نامگذاری شده است.

این دره همچنین به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی زیبا، یکی از تفرجگاه های مهم ارومیه نیز به حساب می آید که با وسعت زیاد و چشم‌انداز‌های طبیعی خود از جمله وجود چشمه‌های جاری در داخل باغ‌ها و دره‌ها، زیبایی خاصی به این منطقه داده است و همین امر باعث شده است که در روزهای تعطیل و فصل بهار و تابستان افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت به این دره بیایند.

لازم به ذکر است دره شهدای ارومیه به عنوان میراث معنوی کشور در فهرست آثار ملی ثبت شده است که ثبت این آثار به لحاظ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر به عنوان بن مایه های معنوی کشور و ارزش های انقلاب در دفاع از کیان و ناموس وطن عزیز از اهمیت خاصی برخوردار است.



مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi