بازدید دانشجویان مرکز آموزشی جهاددانشگاهی بانه از غار کرفتو دیواندره
سه شنبه 16 آبان 1391 بازدید: 2945

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، طی بازدیدی که در قالب هفتمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر به همت مرکز گردشگری – علمی فرهنگی دانشجویان ایران و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان انجام گرفت، تعدادی از فراگیران مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی بانه با اثر تاریخی و باستانی غار کرفتو دیواندره آشنا شدند.
این اردوها با هدف تقویت روحیه خودباوری و تاکید هویت ایرانی- اسلامی و هم چنین معرفی طرح ها، پروژه های بزرگ و دستاوردهای ایران اسلامی در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی و باستانی و فرهنگی برگزار می شود.
در این اردو، فراگیران از قسمتهای مختلف غار کرفتو بازدید و با نحوه واقع شدن آن در میان کوه آشنا شدند. این غار از آثار تاریخی و عجیب استان کردستان می باشد که به باور باستان شناسان تاریخ شکل گرفتن آن به دوران سوم زمین شناسی باز می گردد.
موقعیت غار در فاصله تقریبی 70 کیلومتر ی شهر دیواندره واقع است و از راههای اصلی ورود به آن جاده روستای میر سید یا میر سعید است.
پس از طی کردن راه پر پیچ و خم و گذر از فراز و نشیب های کوهستانی،‌ صخره های مرتفعی وجود دارد که یکی از زیباترین نقاط کردستان را در دل خود جای داده است و آن غار کرفتو می باشد .
بعد از سالیان سال مردم روزگاران قدیم در قسمتهای مختلف غار که مانند اتاقهای سنگی مانند است، دربهای مختلفی را برای محافظت از خود و زندگی در آنها نصب کرده اند.
بر روی دیوار برخی از اتاق های طبقات غار و راهروهای آن نقوشی از جانوران و گیاهان دیده می شود. این غار سالیان سال است که مکانی برای گردش توریست ها و مسافران داخلی و خارجی شده و به محض رسیدن گردشگران اکثر آنان در نگاه اول مبهوت این اثر تاریخی می شوند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi