بازدید دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ استان خراسان از پروژه های ملی و میراث فرهنگی
چهار شنبه 29 خرداد 1392 بازدید: 2972

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، در هشتمین مرحله از برگزاری اردوهای طرح ملی ایران، مرز پرگهر دانشجویان علمی-کاربردی دانشگاه علم و فرهنگ واحد کاشمر از پروژه ملی کارخانه کاشی زهره و میراث تاریخی برج علی آباد بازدید کردند.
کارخانه کاشی زهره در 13 کیلومتری شهرستان کاشمر واقع شده است. عملیات طرح تولید کاشی گرانیت زهره کاشمر با ظرفیت تولید سالانه ده میلیون متر مربع از سال 1382آغاز و درسالهای 82 تا 84، خرید حدود 50 هکتار زمین، انتخاب تکنولوژی و گشایش اعتبار و LC آن صورت پذیرفت و از سال 1384 عملیات اجرایی و سوله سازی و ساخت مخاذن زیرزمینی شروع شد.
این واحد تولیدی که از معدود کارخانجات کاشی و سرامیک است که توان کاشی در ابعاد یک متر*یک متر را دارا می باشد، درمدت زمان اندکی که از آغاز ورود آن به بازار کاشی و سرامیک می گذرد توانسته جایگاه مناسبی  در عرضه محصولات و جذب مشتری بدست آورد و اکنون نیز با کسب نشان استاندارد ملی برای محصولات خود، گامهای پیشرفت در عرصه کیفیت و تنوع تولید را به سرعت می پیماید.
کارخانه کاشی زهره، باعث ایجاد 500 شغل به صورت مستقیم در منطقه کاشمر، خلیل آباد و بردسکن شده است و بیشتر تولیدات این کارخانه به کشورهای پاکستان و افغانستان صادر می گردد.
در کنار بازدید از پروژه های ملی، دانشجویان از کارخانه خوراک دام صالح و کارخانه صنایع شیر کوشان نیز بازدید کردند.
همچنین دانشجویان در پایان برنامه از برج علی آباد(کوشک متعلق به سده هفتم هجری)، موزه حیات وحش شهرستان و آرامگاه شهید مدرس نیز دیدن کردند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi