اردوی بازدید دانشجویان دانشگاه ارومیه از رصدخانه و گنبد تاریخی سرخ
چهار شنبه 5 تیر 1392 بازدید: 3149

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی دانشجویان دانشگاه های ارومیه از رصدخانه و گنبد تاریخی سرخ بازدید کردند.

این اردو در قالب هشتمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر و به همت مرکز گردشگری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.
در این اردو که با هدف تقویت روحیه امید و خودباوری، آشناسازی دانشجویان با عقبه علمی و تاریخی کشور و تبلور شعار ما می‌توانیم با شرکت دانشجویان پسر دانشگاه ارومیه برگزار شد.
کارشناس میراث فرهنگی مراغه توضیحات کاملی پیرامون نحوه تاسیس و ایجاد رصدخانه و جایگاه علمی آن در زمان خود به دانشجویان ارایه کرد.
این رصدخانه که بزرگترین رصدخانه جهان در دوره قبل از اختراع تلسکوپ بوده است در زمانی که مراغه به پایتختی توسط هلاکو خان مغول انتخاب شده بود روی تپه‌ای در غرب مراغه ساخته شده است.
این مجموعه که امروزه فقط آثار کمی از آن باقی مانده است. طبق نوشته تاریخی در سال 657 ساختمان آن به دستور هلاکو نوهٔ چنگیزخان مغول و همت خواجه نصیرالدین طوسی بنا شده است و درساختمان و درتشکیل آن شخصیت هایی چون علامه قطب الدین فخرالدین مراغی،محی الدین مغربی ، علی بن محمود نجم الدین الاسـطرلابی و... شرکت داشته اند .
سطح رضایتمندی دانشجویان از این اردو به حدی بوده بوده است که برگزاری دوباره اردو را خواستار شدند.

 

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi