مدیران و اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی از منطقه ویژه اقتصادی عسلویه بازدید کردند
شنبه 15 تیر 1392 بازدید: 3290

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، در ادامه برگزاری هشتمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" تعدادی از مدیران و اعضای هیئت علمی جهاددانشگاهی در قالب پروژه علمی - پژوهشی و به منظور شناخت و آشنایی با دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی از تاسیسات صنعتی شرکت پتروشیمی انرژی پارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه بازدید نمودند.

این بازدید به همت مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تلاش برای ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت و همچنین ضرورت آگاهی بخشی به قشر تحصیلکرده و دانشگاهی از دستاوردهای علمی و صنعتی کشور صورت گرفته است.

بنابراین گزارش در این بازدید دوروزه  ضمن آشنایی با شرکت پتروشیمی پارس از فازهای مربوط به شرکت آریا ساسول، شرکت پتروشیمی برزویه (طرح آروماتیک چهارم)، طرح اتیل بنزن استایرن منومر و پلی استایرن و بندر پتروشیمی پارس بازدید به عمل آمد که طی آن مهندسین و مدیران فازهای مربوطه، توضیحات لازم را درخصوص چگونگی فرآیند عملیات طراحی، ساخت و اجرای فازهای مذکور ارائه نمودند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی وابسته به  وزارت  نفت دولت جمهوری اسلامی ایران  می باشد و مسئولیت توسعه هر عملیات در صنعت پتروشیمی کشور را به عهده دارد. در بدو تاسیس در سال 1343 هجری شمسی، این شرکت فعالیت خود را با واحد کوچک تولیدی کود شیمیایی شیراز  آغاز نموده و در حال حاضر دومین تولید کننده و صادر کننده فرآورده های پتروشیمی در خاورمیانه می باشد و در  طول سالیان اخیر نه تنها با افزایش حجم و گوناگونی محصولات بلکه با پیشرفت در زمینه های تحقیقاتی و تکنولوژی به سوی خودکفایی گام نهاده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجتمع های پتروشیمی متعددی از جمله بندرامام، فارابي، خارك، پازارگاد، كربن اهواز، رازي و طرحهاي توسعه پتروشيمي شيراز تشکیل شده است و از مهم ترین پروژه های صورت گرفته توسط این شرکت می توان به بهره برداري از برخي طرحهاي اساسي شامل پتروشيمي اصفهان، اراك و تكميل مجتمع بندرامام، توسعه صادرات و خصوصي سازي وسود دهي، توسعه صادرات و ارتقاء صنعت در صادرات غير نفتي، گسترش خصوصي سازي و توجه خاص به تحقيق و توسعه، استفاده بهينه از ظرفيتهاي موجود و ايجاد ظرفيتهاي توليد جديد فازها اشاره نمود.

شایان ذکر است در این دیدار مواردی در خصوص فراهم آوردن بازدیدهای علمی بیشتر و همکاری شرکت پتروشیمی انرژی پارس بین پژوهشگران جهاددانشگاهی و شرکت ملی انرژی پارس عسلویه با محوریت مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران مطرح گردید تا بدینوسیله پژوهشگران جهاد دانشگاهی نیز بتوانند در این زمینه فعالیت نموده و به یاری متخصصین و مسئولین این عرصه بیایند.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi