بازدید دانشجویان دانشگاه زنجان از بزرگترین سیلو بتنی استان
دوشنبه 17 تیر 1392 بازدید: 3207

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، تعدادی از دانشجویان رشته های تخصصی کشاورزی استان زنجان به همت معاونت فرهنگی واحد زنجان، از بزرگترین سیلوی بتنی استان وابسته به شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور بازدید کردند.
این سیلوی بتنی در کیلومتر 50 جاده قیدار به همدان و در منطقه‌ بزینه‌رود شهرستان خدابنده واقع شده است. سیلوهای بتنی را می توان مطمئن ترین، مستحکم ترین ولی پرهزینه ترین روش نگهداری غلات به حساب آورد که از چند کندو تشکیل شده است. در سیلوهای بتنی ضمن وجود امکان اختلاط گندم، کنترل درجه حرارت و رطوبت گندم، کنترل و مبارزه با آفات انباری و همچنین عملیات بوجاری صورت می پذیرد.

ظرفیت اسمی این 103 هزار تن و عملیات ساخت آن در سال 1356 بوده است. سیلوی زنجان دارای دو فاز می باشد و ارتفاع هر کندو 50 متر با قطر داخلی 10 متر می باشد. ظرفیت اسمی هر کندو 2800 تن می باشد.

در این بازدید دانشجویان با راهنمایی کارشناس مربوطه از بخشهای تخلیه گندم، مشاهده کانویر (Conveyer) یا (Transporter)، اتاق فرمان، کنترل کیفیت در آزمایشگاه و اتاق بهداشت و همچنین سایر تجهیزات، تاسیسات و دستگاه های سیلو سیستم های برقی، آتش نشانی، فنی، تعمیرگاهی، انبارها، شبکه کامپیوتری ثبت و ضبط اطلاعات و انفورماتیک، کمپرسورها، ژنراتورها، سیستم های دمنده هوا، پارکینگ کامیون ها و وسایل نقلیه سبک، سیستم هوشمند دوربین مداربسته، آسانسور، وینچ ها ها، دستگاه های ضدعفونی کننده و سمپاش ها و تجهیزات آشنا شدند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi