در جریان ششمین دوره طرح ملی کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان ایران؛برای اولین بار نخستین تور دوزبانه کویرشناسی برگزار شد
شنبه 20 مهر 1392 بازدید: 1961

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، ششمین دوره طرح ملی کویرشناسی و کویرنوردی ویژه دانشجویان در کویر مصر برگزار شد. این درحالیست که طرح مذکور اولین بار به صورت تخصصی برای دانشجویان رشته های مدیریت جهانگردی و گردشگری به صورت دو زبانه اجرا شده است.

طرح ملی کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان، تاکنون طی پنج دوره متوالی در کویرهای خراسان جنوبی، سمنان، کاشان و کرمان توسط این مرکز برگزار شده است که این بار ششمین مرحله از این طرح در کویر و شنزارهای مصر به پایان رسید.

معرفی توانمندي ها و جاذبه هاي گردشگري مناطق كويري، شناسایی فضاهایی بکر و کاملاً دست نخورده، آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با علم کویر و فراهم کردن محیطی سالم همراه با آرامش برای دانشجویان از اهداف اصلی این طرح می باشد.

اسکان در خانه طباطبایی ها واقع در کویر مصر، بازدید از روستای فرحزاد، رصد ستارگان، سحابی ها و اجرام آسماني و موقعيت يابي کهکشان راه شیری و ستاره های قطبی، آشنایی با ویژگیهای زمین شناختی و شناسایی گونه های گیاهی و جانوری توسط راهنمای ژئومورفولوژیست و ارائه توضيحات علمي در طول مسير با ترجمه همزمان به زبان انگلیسی از جمله برنامه هاي اجراشده اين دوره از کويرنوردي دانشجويان بود.

•        کویر مصر در روستای مصر و ۵۵ کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان واقع در دشت کویر ایران است. این منطقه از مقاصد مهم گردشگری ایران می باشد و دریای شنی کویر مصر برای همه طبیعت‌گردان جاذبه ای منحصر به فرد به شمار می آید. وجود تپه های شنی وسیع در دل کویر، آثار تاریخی متعدد از جمله نارنج قلعه و قلعه تاریخی بیاضه و از طرفی آب و هوای مناسب این منطقه در فصل پاییز می تواند بهترین زمان سفر به این منطقه باشد.

 

گزارش تصويري: ايرنا، برنا و ايسنا

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi