پایان نخستین دوره طرح اعزام جهادگران جهاددانشگاهی به عتبات عالیات
دوشنبه 6 آبان 1392 بازدید: 3249

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTTA)، تعداد 80 نفر از جهادگران جهاددانشگاهی در نخستین طرح اعزام جهادگران جهاددانشگاهی به عتبات عالیات به زیارت کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین مشرف شدند.

 این طرح به منظور تعمیق مولفه های دینی و معنوی و نیز توسعه گردشگری زیارتی در بین خانواده بزرگ جهاددانشگاهی صورت پذیرفت.

 نام نویسی از متقاضیان واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور از اواسط مردادماه آغاز و پس از ثبت نام حدود 600 نفر از جهادگران سراسر کشور، تعداد 80 نفر طی دو کاروان 40 نفره از طریق هوایی به عتبات عازم شدند.

 همچنین جلسه توجيهی ـ آموزشی زائران 23 مهرماه در جهاددانشگاهی و با حضور مدير و روحانی كاروان برگزار شد که ضمن بيان مسائل اجرايی و آموزش های اوليه به زوار، محصولات فرهنگی شامل كتاب و نرم‌افزار مرتبط از سوی ستاد در اختيارشان قرار گرفت.

این کاروان 80 نفره متشکل از رؤسا، مدیران، معاونین فرهنگی و کارمندان جهاددانشگاهی بود که به مدت 8 روز به طول انجامید و طی آن زائران حرم مطهر امام حسین (ع)، ضریح حضرت عباس(ع)، خیمه گاه حسینی و تل زینبیه در کربلا و حرم مطهر امام علی (ع)، مسجد کوفه، مرقد كميل بن زياد، مسجد حنانه، مسجد سهله، آرامگاه میثم تمار و مختار ثقفی در نجف اشرف و مرقد مطهر امام جواد و امام موسی کاظم (ع) در کاظمین را زیارت کردند و از برکات معنوی این سفر بهره مند شدند.
زائرین جهاددانشگاهی همچنین از قبور جمعی از علماء و دانشمندان بزرگ مذهب شیعه بازدید کردند.

نهادينه‌كردن گردشگری زيارتی در جامعه یکی از وظایف اصلی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و این مرکز درنظر دارد بازدید از اماکن زیارتی ایران همچون حرم مطهر امام رضا (ع)، بارگاه ملکوتی حضرت معصومه و مسجد جمکران، شاهچراغ شیراز و ... را برای جهادگران و دانشجویان فراهم نماید.

لازم به ذکر است با توجه به استقبال گسترده جهادگران از این طرح سعی برآن داریم این روند را نیز در آینده ادامه دهیم.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi