حضور دانشجویان دانشگاه های اردبیل در شركت كشت و صنعت مغان
شنبه 31 خرداد 1393 بازدید: 3155

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، تعدادی از دانشجویان از دانشگاه های مختلف اردبیل به همت جهاددانشگاهی واحد اردبیل در اردویی یک روزه از شرکت کشت و صنعت مغان بازدید کردند.
اولین مرحله این بازدید علمی، حضور دانشجویان در کارخانه علوفه خشک کنی این شرکت بود که با همراهی راهنما و مسئول این بخش صورت گرفت.
محل پرورش دامهاي گوشتي و دامهاي شيرده و همچنین كارخانه خوراك دام و طيور و كارخانه پروسس بذر نيز از مراحل بعدی این بازدید بود.دانشجویان در پایان این بازدید از محوطه بیرونی شرکت و همچنین آبشار پارس آباد نیز بازدید کردند.
اثرات ملی این پروژه افزایش میزان صادرات کشاورزی استان اردبیل است که توسط این شرکت به عنوان بزرگترین کشت و صنعت منطقه انجام می پذیرد.
توسعه اقتصادی و توسعه صنعت کشاورزی استان نیز از مهم ترین اثرات منطقه اس پروژه مورد بازدید می باشد.

شركت سهامی كشت و صنعت و دامپروری مغان
شركت سهامی كشت و صنعت و دامپروری مغان درسال 1353 درقسمتی از اراضی دشت مغان به منظور بهره‌برداری از امكانات اقليمی دشت و ارتقاء كشاورزی و صنعت در منطقه تأسيس گرديد. و بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي توسعه يافته و امروزه دشت مغان به يكی از قطب‌های پيشرفته در زمينه كشاورزی، دامپروری، باغداری و صنايع‌ وابسته در مقايسه با ساير نقاط كشور ايران تبديل شده و اين امر با وجود الگوی عملی و مناسب كه شركت سهامی كشت و صنعت و دامپروری مغان می باشد تحقق يافته و مراحل تعالی بيشتر را پيش روی دارد.
سالانه بيش از 250 هزار تن محصولات زراعی مانند گندم، جو، ذرت، (دانه ای، بذری،سيلويی) چغندر قند و كلزا در این شرکت توليد می شود. این شرکت دارای 5 ايستگاه گاو شيری از نژاد هلشتاين هر كدام به ظرفيت 1200 رأس می باشد و مجموع كل گله دامپروری در حال حاضر به تعداد 13000 راس می رسد.
توانائي توليد حدود 90% نياز كشور به ذرت بذري، تأمين تمام نياز بذر جو منطقه و بخشي از نيازهاي بذر گندم كشور، از جمله قابليت‌هاي مجتمع زراعت كشت و صنعت مغان مي‌باشد. بذر ذرت هيبريد كه در اين شركت توليد مي‌شود داراي كيفيت بسيار مطلوب بوده و خلوص ژنتيكي و قوه ناميه بالا، سلامتي و اندازه مناسب بذر از ويژگي‌هاي آن است. اين محصول كه مورد تأئيد مؤسسه تحقيقات و اصلاح نهال و بذر كشور نيز مي‌باشد، سهم بسزايي در خودكفايي كشور دارد .
در اين باغ سالانه 200000 اصله نهال ميوه گواهينامه‌دار در ارقام مختلف تولید می شود. همچنين باغ مادر اين مجموعه بزرگترين كلكسيون درختان ميوه كشور می باشد.
كارخانه قند، كارخانه پروسس بذر، كارخانه خـوراك دام و طیور، كارخانه لبنيات، كارخانه پروسس ميوه، كارگاه جعبه سازی ومجتمع زراعت (مهم‌ترين و بزرگ‌ترين واحد توليدي شركت) از دیگر بخشهای این شرکت می باشند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi