حضور دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی سنندج در پارک علم و فناوری کرمانشاه
دوشنبه 2 تیر 1393 بازدید: 2942

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، هدف از انتخاب این واحد برای بازدید دانشجویان، آشنایی بیشتر با توانمندیهای جهاد دانشگاهی و پارک های رشد و فناوری بوده، تا دانشجویان خود را در بستری از پیشرفت و توانمندی قرار دهند که توسط اساتید و دانشجویان همین مرز و بوم به آن دست یافتنی شده است.

در این بازدید که با کمک و راهنمایی آقای خدادادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام شد، دانشجویان با ساختمان هوشمند جهاد دانشگاهی کرمانشاه و نحوه ساخت قسمت های مختلف آن آشنا شدند.

همچنین دانشجویان با واحدهای مهندسی، برنامه ریزی، بازاریابی اینترنتی  فروش تم های گوشی و کامپیوتر و سایر قسمت های که به نحوی از انحاء در درآمد زایی این پارک علم و فناوری و توسعه رشد محور استان نقش دارد کاملا آشنا شدند.

واحد دیگری که مورد بازدید قرار گرفت معرفی چند شرکت وابسته در تهران و خارج از کشور در کردستان عراق  و همچنین  قسمت ساخت رباتیک و طراحی و آموزش ربات های ساده و پیشرفته بود.

در ضلع جنوبی این ساختمان، ساختمان دیگری در 17 طبقه در حال ساخت است که در سال 90 شروع شده بود و به گفته آقای خدامرادی با بودجه 126 میلیارد تومانی اجرای طرح پیش می رفت که از توانمندیهای دیگر جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه بود.

در ادامه بازدید دانشجویان از اثر تاریخی و فرهنگی طاق بستان نیز دیدن کردند.

محوطه تاریخی طاق بستان در دامنه كوهی به همین نام و در كنار چشمه ای در شمال شرقی حاشیه كنونی شهر كرمانشاه واقع شده است و هرساله پذیرای هزاران گردشگر از داخل و خارج کشور برای بازدید از جاذبه های این اثر تاریخی  فرهنگی است.

در این محوطه، آثاری از دوره ساسانی وجود دارد كه شامل سنگ نگاره اردشیر دوم و دو ایوان سنگی بنام های ایوان كوچك و بزرگ است. در مورد زمان ساخت این ایوان در میان محققین سه دیدگاه وجود دارد. دیدگاه اول توسط اردمن (Erdmann) مطرح شده است به نظر او، این ایوان در زمان پیروز یكم (459 ـ 448 م) ساخته شده است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi