حضور دانشجویان دانشگاه زنجان درکارخانه شیر پاستوریزه پگاه
چهار شنبه 26 فروردین 1394 بازدید: 3436

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه زنجان در بازدید علمی در قالب دهمین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" از کارخانه شیر پاستوریزه پگاه، بزرکترین کارخانه تولید محصولات لبنی در استان زنجان بازدید کردند.
این بازدید که توسط معاونت فرهنگی جهادددانشگاهی واحد زنجان برگزار گردید بمدت دو روز متوالی برای دانشجویان رشته های تخصصی مهندسی شیمی، متالوژی مواد، مدیریت صنعتی اجرا شد که طی آن دانشجویان از کلیه قسمت های کارخانه و نحوه تولید لبنیات آشنا شدند.

کارخانه شیر پاستوریزه پگاه
عمليات احداث شركت شير پاستوريزه پگاه زنجان در سال 1354 در زميني به مساحت 72563 متر مربع آغاز و پس از انجام عمليات ساختماني و نصب ماشين آلات آن در بهمن ماه 1364 با ظرفيت توليد و فرآوري 75 تن شير راه اندازي شد . پگاه زنجان در ابتدا وابسته به شركت تهيه و توزيع شير ايران بود كه با اجراي تبصره يك مصوبه شوراي انقلاب و ادغام آن در شركت سهامي صنايع شير ايران به مجموعه كارخانه هاي تابعه اين شركت پيوست.
برخي از محصولات توليدي اين كارخانه مانند شير پاستوريزه خانوار و پنير سفيد، ماست پاستوريزه در بسته بندي هاي مختلف ، انواع دوغ پاستوريزه در بسته بندي هاي نايلوني و بطري و پاکتی، انواع شيرهای ساده پاستوريزه و استريليزه ، خامه پاستوريزه و استريليزه، انواع آبميوه و شير ميوه ، انواع ماست موسير و چكيده،که با سيستم كاملاً صنعتي می باشد واین شرکت با تحت پوشش قرار دادن بالغ بر 4200 دامدار روستائي و 28 دامدار صنعتي ميزان دريافت روزانه شير خود را به بيش از 110 تن افزايش داده است.
 شركت شير پاستوريزه پگاه زنجان با افزايش مداوم كيفيت ، در نيل به اين مهم موفق به دريافت گواهينامه های بين المللي شده است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi