بازدید دانشجویان خراسان جنوبی از بافت تاریخی شهر بیرجند
یکشنبه 10 خرداد 1394 بازدید: 3210

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، حمید مرادی مدير فرهنگي جهادانشگاهي خراسان جنوبي گفت: چهارمین اردوی دانشجویان در قالب طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" با هدف معرفی آثار فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی شهر بیرجند صورت گرفت و در این طرح دانشجویان از نزدیک با بافت تاریخی شهر آشنا شدند.

وي ادامه داد: مدرسه شوکتیه، ساختمان قدیم پست بیرجند، حسینیه نواب، بنای تاریخی خواجه خضر، خانه تایخی پردلی، آب انبار محسن‌زاده از جمله اماکنی بود که دانشجویان در این برنامه از آن بازديد كردند.

مدير فرهنگي جهاد دانشگاهي خراسان جنوبي معرفی آثار و ابنیه‌های تاریخی برای دانشجویان را یکی از اهداف طرح ملی ایران مرزپرگهر عنوان كرد و افزود: اين طرح با هدف تقویت روحیه خودباوری و آشنایی با میراث تاریخی باستانی و فرهنگی طراحی شده است.

مرادي ادامه داد: این طرح تلاش می‌کند تا پل معرفتی بین دانشگاهیان و ایران کهن و ایران امروز ایجاد کند.

وي با اشاره به اينكه استان، از پیشینه تاریخی بلندی برخوردار است، گفت: خراسان جنوبي به سرزمین طلای سرخ و کویرهای رویایی معروف است.

مدير فرهنگي جهاد دانشگاهي خراسان جنوبي با بيان اينكه شهرستان بیرجند به‌عنوان بهارستان علم و ادب در کشور شناخته شده و وجود آثار و ابنیه‌های‌تاریخی در این شهرستان حکایت از قدمت آن دارد، يادآور شد: مدرسه شوکتیه بیرجند سومین مدرسه آموزش به سبک جدید بعد از دارالفنون و رشدیه تبریز است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi