بازدید دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از منطقه ویژه اقتصادی پارس
چهار شنبه 3 تیر 1394 بازدید: 3147

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، 12 نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته های مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی نفت جهت بازدید به منطقه ویژه پارس عسلویه اعزام شدند.

حضور در روابط عمومی شرکت پاسارگاد و پخش فیلم از کلیات وضعیت منطقه عسلویه و توضیحات کارشناس شرکت پیرامون منطقه انرژی پارس جهت آشنایی کلی دانشجویان با شرایط منطقه اولین برنامه حضور دانشجویان در منطقه بود.

پتروشیمی نوری (برزویه) که جزو بزرگترین تولیدکنندگان آروماتیک دنیا می باشد، دومین برنامه مورد بازدید دانشجویان بود.

در ادامه دانشجویان به بازدید از پتروشیمی جم که چهارمین تولیدکننده الفین در دنیا می باشد پرداختند و با کلیات فرایندهای صورت گرفته در آن آشنا شدند.

پس از بازدید از پتروشیمی جم، به بازدید از شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی پرداخته شد. این شرکت که شامل 2 موج شکن و 15 اسکله می باشد کار نگهداری و بارگیری محموله های صادراتی پتروشیمی را انجام می دهد.

دانشجویان در روز دوم همچنین از پتروشیمی مبین و دماوند به عنوان تامین کننده برق، آب، بخار، هوا و گاز واحدهای پتروشیمی منطقه و پتروشیمی مهر و کاویان بازدید کردند.

در کنار این بازدید علمی دانشجویان از بندر تاریخی سیراف و آثار تاریخی آن نیز بازدید نمودند. این مراکز تاریخی شامل محوطه تاریخی کوه دخمه و چاه های آب حفر شده در دل کوه، آثار بجامانده از بازار قدیمی سیراف و مسجد جامع سیراف می شدند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi