بررسی انعکاس اخبار و مطالب در خصوص صنعت توریسم در روزنامه‌های ایران، تحلیل محتوای دو روزنامه‌ی کثیرالانتشار همشهری و اطلاعات در خصوص صنعت توریسم در ایران
سه شنبه 4 شهریور 1393 بازدید: 1849

چکیده

با توجه به اینکه سال ۲۰۰۱ میلادی سال گفتگوی تمدنها و سال دیدار از ایران است هدف اصلی از این پژوهش آن بود روشن شود رسانه های ارتباط جمعی ایران بویژه مطبوعات تا چه اندازه به مقوله جهانگردی (ایرانگردی) توجه نشان داده و چگونه و چطور به آن پرداخته اند. برای آگاهی از چگونگی انعکاس مطالب مربوط به صنعت توریسم در دو روزنامه اطلاعات و همشهری از روش تحلیل محتوایی به عنوان روش عینی، کمی و سیستماتیک بهره گرفته شد. تکنیک مورد استفاده نیز تکنیک مقوله ای با شیوه توصیف نسبت های محاسبه‌شده مقولات است.   نتایج حاصله از تحلیل یافته های این پژوهش نشانگر آن است که اساسا پرداختن به مقوله جهانگردی آن هم با توجه به اهمیت و افزایش صنعت و تأثیر بسزایی که بر مازاد درآمد ارزی، اشتغال و بسط زمینه های تبادل فرهنگی در عرصه های بین‌المللی و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و نیز با توجه به سال گفتگوی تمدنها، متاسفانه از سوی رسانه های ارتباط جمعی ایران بویژه مطبوعات مورد کم توجهی قرار گرفته است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi