بررسي جایگاه جمهوري اسلامي ايران و روند بيداري اسلامي در تحول هندسه قدرت جهانی در نهمين همايش ملي خليج فارس
چهار شنبه 5 تیر 1392 بازدید: 2776

به گزارش خبرنگار ایستا، با توجه فرایند پیروزی انقلاب اسلامی و بازتوليد قدرت نرم فرهنگی و تاثیر گذاري اين جنبه بر هندسه قدرت جهانی، ابعاد قدرت منطقه ایی و فرا منطقه ایی جمهوري اسلامي ايران مورد ملاحظه ويژه و نقد نهمين همايش ملي خليج فارس قرار خواهد گرفت.

دبير نهمين همايش ملي خليج فارس با اعلام اين خبر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت نظام دوقطبی جهان كه متاثر از فضاي دوران بعد از جنگ سرد بود، تحت تاثیر اندیشه نه شرقی نه غربی ایران اسلامی قرار گرفت و بر مبناي تعاليم اسلامي به طور عملی قطب جدیدی مطرح شد که از نظر هستی شناسی با دو قطب غرب وشرق متفاوت بود. با توجه به روند بیداری اسلامي در اقصی نقاط جهان و مطرح شدن ايران به عنوان قطبي جدید در  معادلات  منطقه ایی و بین المللی، دبيرخانه همايش تلاش نموده است تا در راستای تحول و جابجایی قدرت جهانی،  جایگاه  قدرت نرم  ایران در فرایند تحول قدرت جهانی را با محوريت خليج فارس برسي نمايد. ضرورت این امر ناشی از تحقق اهداف استراتژیک ایران در قالب اسناد بالاستی ، بویژه سند چشم انداز 1404 و راهبرد جهاد دانشگاهي در مطالعه عمقي رويدادهاي ملي و منطقه اي می باشد.

بابک ارسيا افزود: روند بيداري اسلامي در كشورهاي خليج فارس، تعامل کشورهای حاشيه خلیج فارس و تاکید بر وجوه فرهنگ اسلامي به عنوان عامل همگرايي و همبستگي ساز، سیر تحولات سیاسی و اجتماعی سواحل و جزایر ایرانی خلیج فارس، نقش جنبش های دینی، سیاسی و اجتماعی در منطقه خلیج فارس، نقش خيزش‌هاي مردمي در حفظ تماميت ارضي و هويتي خليج فارس، حضور بيگانگان در خليج فارس، چالش‌هاي سياسي پيش‌روي كشورهاي منطقه، آينده تحولات منطقة خليج فارس از عمده موضوعات مورد بررسي پانل تخصصي ابعاد سياسي و اجتماعي خليج فارس مي باشد.

نهمين دوره همايش ملي خليج فارس با حضور دانشگاهيان و پژوهشگران حوزه مطالعات خليج فارس ارديبهشت سال جاري برگزار خواهد شد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi