مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس منتشر شد
چهار شنبه 5 تیر 1392 بازدید: 2937

به گزارش خبرنگار ایستا، این مجموعه مقالات که به مناسبت برگزاری نهمین همایش ملی خلیج فارس تدوین شده، شامل مقالات پژوهشی با محورهای سیاسی‌، اجتماعی‌، اقتصادی‌، جغرافیایی‌، باستان‌شناسی‌، فرهنگ‌، هنر‌، معماری و گردشگری‌ خلیج فارس است.

دکتر محمدحسین یادگاری‌، رییس جهاد دانشگاهی و رییس نهمین همایش ملی خلیج فارس، در مقدمه کتاب نوشته است: خلیج فارس از زمره نام‌های مهم جغرافیایی برای ایرانیان است که مؤسسه آمریکایی نشنال جئوگرافیک در طی آخرین اطلس‌های جهانی منتشر‌ه‌اش تغییراتی را نسبت به نام خلیج فارس اعمال کرد و این در حالی است که خلیج فارس‌، نام تاریخی آب‌هایی است که از زمان باستان تا به حال به کار برده شده و بنا بر مدارک متقن‌، یونایان‌، رومیان و عرب‌ها از قرن‌ها پیش آن را خلیج فارس یا بحر فارس می‌نامیده‌اند.

در جلد اول این کتاب مقاله‌هایی در خصوص تاریخچه‌، زبان،‌ ادبیات‌، توانایی‌های زیست‌محیطی‌، امنیتی و دفاعی خلیج فارس به چاپ رسیده و به تحولات خاورمیانه و رویکرد ایران در تعامل با کشورهای حوزه‌ خلیج فارس پرداخته شده است.

حفظ محیط زیست پایدار خلیج فارس،‌ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و بررسی حضور آمریکا در منطقه هم از موضوعات مطرح‌شده در مقالات جلد دوم این کتاب هستند.

مجموعه مقالات نهمین همایش ملی خلیج فارس که توسط بابک ارسیا(دبیر همایش) و دکتر احمد پوراحمد برای مرکز گردشگری علمی– فرهنگی دانشجویان ایران تدوین شده است‌، در نهمین همایش ملی خلیج فارس که روز 16 اردیبهشت‌ماه برگزار شد،‌ رونمایی شد.

جلد اول این کتاب در 539 صفحه و جلد دوم در 515 صفحه‌، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 25 هزار تومان (دوره دوجلدی) از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi