بازدید دانشجویان از مواریث فرهنگی و پروژه های ملی کشور در قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر
دوشنبه 17 آبان 1389 بازدید: 2866

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – منوچهر جهانیان دبیر پنجمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر از برگزاری تعداد 11 اردوی علمی- فرهنگی طی هفته گذشته در دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، سمنان و اردبیل خبر داد.
دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر افزود:400 نفر از دانشجویان دختر و پسر رشته های مختلف مهندسی شیمی، مهندسی برق، مکانیک، بیوتکنولوژی، پزشکی، هوافضا، روانشناسی اجتماعی، جهانگردی و ... از طرح های مختلف ملی و میراث کشور از جمله سازمان فضایی کشور، پژوهشکده رویان، شرکت ایران خودرو، مرکز گل و گیاه محلات، نیروگاه زمین گرمایی اردبیل و کارخانه سیمان اردبیل، شرکت فنی-مهندسی مپنا، مجتمع آب سنگین اراک، مرکز پرورش شترمرغ و شرکت اتوبوس سازی گرمسار بازدید نمودند.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران خاطر نشان کرد: این اردوها متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان بصورت تخصصی و با حضور اساتید و کارشناسان حوزه مربوطه و در راستای نیل به اهداف علمی-آموزشی طراحی شده است که طی آن دانشجویان ضمن کسب تجارب علمی-فرهنگی از نزدیک با دستاوردهای ملی کشور و توان متخصصین داخلی و بومی آشنا می شوند.
وی با تاکید بر اهمیت این طرح عنوان کرد: این اردوها بسترهای لازم در راستای بروز و ظهور خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان متعهد در مسیر دست یابی به دانش های نوین تولید علم و گام نهادن در جهت توسعه علمی ضمن ارائه طرح ها و ایده های نو و کاربردی نمودن اندوخته های علمی و دستیابی به زمینه های همکاری بیشتر میان آنان با مراکز صنعتی را مهیا می نماید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان ودانشگاهیان با مراکز صنعتی، اقتصادی، تحقیقاتی و علمی کشور، زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وتجلی بخشیدن به اراده و عزم راسخ « ما می توانیم »، تقویت روحیه خودباوری، آگاهی یافتن از تلاشهای بزرگ علمی کشور و نیز شناخت میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور از دیگر اهداف این طرح می باشند که امید است با حضور دانشجویان و همکاری اساتید و متولیان مراکز علمی و صنعتی و میراث فرهنگی و گردشگری کشور تحقق یابد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi