بازدید دانشجويان دانشگاه اروميه از نيروگاه حرارتي تبريز
دوشنبه 17 آبان 1389 بازدید: 3078

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ایستا)- بازديد دانشجويان دانشگاه اروميه از نیروگاه حرارتی تبریز به همت مركز گردشگري وابسته به معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي آذربايجان‌غربي با حضور بيش از 30 دانشجو با رشته‌هاي مرتبط برگزار شد.
دانشجويان دانشگاه اروميه از بخش هاي مختلف نيروگاه شامل قسمت های مختلفی از جمله توربین، بویلر، برج خنک کن، سیستم و ابزار دقیق و الکترونیکی و مركز ديسپاچينگ بازديد به عمل آورده و با مراحل مختلف توليد برق از نزديك آشنا شدند.
مسئول آموزش نيروگاه با ارائه توضيحات كامل در مورد نحوه توليد و توزيع برق در اين نيروگاه اظهار كرد: واقع شدن واحدهای بخار در مرکز سقل بار ویژگی منحصر به فرد این نیروگاه است.
وي اظهار كرد: نیروگاه حرارتی تبریز بزرگترین نیروگاه شمال‌غرب کشور، كه علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از برق استان آذربایجان شرقی و سایر استانهای شمال غرب ایران به عنوان مرکز دیسپاچینگ این منطقه نیز عمل می‌نماید.
همچنين در ادامه دانشجويان دانشگاه اروميه طي بازديد از مقبره الشعرا به عنوان مكان فرهنگي از آرامگاه تعدادي از شاعران نامي كشور بازديد كردند.
شايان ذكر است، مسابقه عكس و خاطره‌نويسي و وبلاگ‌نويسي از برنامه هاي جانبي اين بازديد بود.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi