بازدید از اماکن تاریخی طوس و هارونیه از سری بازدیدهای طرح ملی ایران مرز پر گهر
شنبه 6 آذر 1389 بازدید: 3121

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران(ایستا) – فاطمه غمخوار مدیر اجرایی این طرح در واحد علم و فرهنگ با اعلام این خبر گفت:تعداد 40 نفر از دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در طرح میراث فرهنگی اردوهای ایران مرز پر گهر شرکت نموده و در اردویی یک روزه از مناطق دیدنی و تاریخی طوس،هارونیه،گنبد سبز،مزار مهدی اخوان ثالث و همچنین موزه تاریخی طوس بازدید نمودند.
وی گفت:جناب آقای سلیمانی به معرفی دیوار نوشته ها پرداخته و همچنین دکتر کیوانفر پیرامون شخصیت والای فردوسی و روشن نمودن زوایا و ابهامات زندگی فردوسی،جایگاه ادبی شاهنامه و اهداف جمع آوری آن،سیر تاریخی جمع آوری و نگارش و تدوین شاهنامه ،موقعیت تاریخی ایران در زمان فردوسی توضیحاتی را ارائه دادند و توضیحات خود را با بیان این مطلب که فردوسی شاعریست که هم نماد ایرانی و هم نماد اسلامی را در ایران ترویج نمود به پایان رساندند.
وی افزود: دانشجویان در پایان از مزار مهدی اخوان ثالث بازدید نمودند و دکتر کیوانفر نیز توضیحات کاملی را از سیره زندگی شان ارائه نمودند.
غمخوار آشنایی دانشجویان با مواریث تاریخی و فرهنگی کشور را امری مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد این نوع از اردوها موجب تقویت روحیه خود باوری و هویت ملی دانشجویان و همچنین ایجاد روحیه نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاهها و استفاده از اوقات فراغت دانشجویان می باشد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi