بازدید از پژوهشکده مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و موزه فرش
دوشنبه 31 تیر 1392 بازدید: 3024

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) -تعدادی از دانشجویان رشته های تخصصی پزشکی در قالب بازدیدی علمی از پژوهشکده مهندسی ژنتیک بازدید کردند و پس از آن از موزه فرش نیز دیدن کردند.  

نسرین محمد بخش مدیر اجرایی این طرح در واحد علوم پزشکی ایران از برگزاری دو اردوی علمی و فرهنگی خبر داد و گفت:دانشجویان رشته های تخصصی این دانشگاه به همت مرکز گردشگری معاونت فرهنگی و به منظور آشنایی با مراکز علمی و فرهنگی کشور از این دو مرکز دیدن نمودند.

وی گفت: پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري به عنوان يك موسسه پژوهشي و به منظور انجام تحقيقات علمي – صنعتي و بويژه كاربردي، تاسيس گرديد تا از يك سو در جهت نيل به اهدافي چون تحقيقات در زمينه هاي مختلف علوم زيستي، پزشكي،‌ كشاورزي، دارويي و بيوتكنولوژي گام بردارد و از سوي ديگر، آموزش و تربيت متخصصان و محققان دانشگاههاي كشور را به عهده گيرد. لازم به ذکر است تعدادي از متخصصان و پژوهشگران ساير دانشگاهها و مراكز آموزشي و تحقيقاتي داخل و خارج از كشور، از طريق انجام طرح هاي تحقيقاتي مشترك و برگزاري دوره هاي آموزشي با پژوهشگاه همكاري مي كنند لذا ما درصددیم تا با برگزاری بازدید های علمی ،پژوهشی دانشجویان را در نیل به اهداف آموزشی و علمی شان سوق دهیم .

وی تصریح کرد: توجه به علم و تكنولوژي براي دستيابي به پيشرفت و استقلال واقعي از عناصراساسي فرهنگ جهان معاصر به شمار مي آيد، بديهي است كه بدون توجه محمد بخش در رابطه با بازدید از موزه فرش نیز افزود:مجموعه موزه فرش ايران شامل با ارزش‌ترين نمونه‌هاي قالي ايران از قرن نهم هجري تا دوره معاصر است و از منابع غني تحقيقي براي پژوهشگران و هنردوستان به شمار ميآيد. معمولاً حدود 135 تخته از شاه‌كارهاي قالي ايران‌، بافتمراكز مهم قالي‌بافي مانند كاشان‌، كرمان‌، اصفهان‌، تبريز، خراسان‌، كردستان و جزآن‌ها، در آن به نمایش گذاشته شده اند.

وی خاطر نشان کرد که هر یک از این فرش ها نمایانگر تاریخ و تمدن اصیل ایرانی بوده است و ما نیز به منظور همسویی علم و فرهنگ و همچنین تقویت روحیه خود باوری و هویت ملی دانشجویان اقدام به برگزاری این اردوها نمودیم.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi