بازديد دانشجویان دانشگاه استان مرکزی از منطقه گردشگري کوير ميقان
دوشنبه 7 مرداد 1392 بازدید: 3110

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي استان مركزي در ادامه ششمين مرحله از طرح ملی ایران مرز پر گهر وبا هدف تقويت روحيه خودباوري دانشجويان از منطقه گردشگري کوير ميقان بازدید نمودند.

تالاب کويري ميقان اراک با وسعت 25هزار هکتار به عنوان يکي از مناطق شکار ممنوع تحت حفاظت محيط زيست است و اين محوطه بکر و امن يکي از زيستگاه‌هاي قديمي و اصلي پرندگان مهاجر و حيات وحش منطقه به شمار مي‌آيد.

تالاب کويري ميقان اراک به دليل بهره‌مندي از زمستان‌ معتدل، يکي از مهم‌ترين ايستگاه‌هاي کوچ پرندگان مهاجر به ويژه درناهاي خاکستري سيبري به شمار مي‌آيد و هرساله در فصول پاييز و زمستان صحنه‌هاي چشم‌نواز کوچ پرندگان مهاجر در دسته‌هاي کوچک و بزرگ با شکل زيبا هر بيننده‌اي را متحير مي‌کند.

درياچه تالاب ميقان در قلب کويري قرار دارد که در سال‌هاي اخير با تلاش‌هاي منابع طبيعي به تفرجگاهي سرسبز تبديل شده و با ساخت برج مراقبت کويري در دل آن، شرايط مناسبي براي بازديد از اين منطقه مهيا شده است.

غناي خاک کوير ميقان اراک از ماده ارزشمند سولفات سديم، اين ناحيه را به عنوان بزرگ‌ترين ذخيره‌گاه معدني ماده مذکور در خاورميانه تبديل کرده است و تزئينات سفيدي که از نمک و سولفات سديم در حاشيه کويري تالاب ايجاد شده، مناظر ديدني براي گردشگران فراهم کرده است.

بيش از 60 درصد پرندگان استان و 16 درصد پرندگان کشور در اين تالاب زيست مي‌کنند و برخي از گونه‌هاي پرندگان مهاجر و بومي اين منطقه نادر و ارزشمند است و حضور زياد آن‌ها در فصل مهاجرت موجب مي‌شود که گروه‌هاي گردشگري متعددي براي پرنده‌نگري به اين خطه سفر کنند.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi