بازدید دانشجویان پیام نور مرکز بیجار از جاذبه های گردشگری و موزه مردم شناسی سنندج
دوشنبه 7 مرداد 1392 بازدید: 3100

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – در طی بازدیدی که در قالب ششمین دوره طرح ملی ایران مرز پر گهر به همت مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کردستان انجام گرفت، جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان بیجار با آثار تاریخی و گردشگری استان کردستان شامل موزه سنندج، خانه کرد و پارک تفریحی آبیدر آشنا شدند.
بازدید از موزه سنندج اولین برنامه در طول این اردوی یک روزه بود، موزه سنندج در قسمت بیرونی یکی از بناهای دوره قاجاریه دایر شده است.این بنا به منزل سالار سعید معروف است و از دو بخش مجزا تاریخ و باستان شناسی تشکیل شده است.
موزه سنندج به نمایش آثار تاریخی ایران پیش از تاریخ تا اواخر دوره ساسانی اختصاص دارد. این آثار شامل آثار3000 سال پیش، دوره ماد و مانایی و دوران تاریخی قبل از اسلام است.
در ادامه بازدیدی نیز از خانه کرد سنندج بعمل آمد. عمارت آصف که امروز در برگیرنده بخشی از پروژه فرهنگی خانه کرد، شامل فضاها و غرفه های نمایشی  موزه می باشد یکی از قدیمی ترین بناهای شهر سنندج است که بر اساس شواهد و شیوه معماری زمان احداث بنای اولیه آن یعنی ضلع شمالی عمارت مربوط به صفویه می باشد.
پارک جنگلی آبیدر که یکی از جاذبه های گردشگری استان کردستان و شهر سنندج است سومین مکان مورد بازدید بود. این مجموعه در غرب سنندج و در انتهای خیابان آبیدر و در دامنه کوه آبیدر قرار گرفته است. چندین باغ و چشمه طبیعی در این پارک وجود دارد. یکی از بزرگترین باغ های این مجموعه، باغ امیریه می باشد که بزرگترین سینمای روباز(تابستانه)کشور در این باغ گرفته است. این مجموعه از قدیم الایام تفریحگاه مردم سنندج بوده و کوه آبیدر دارای محبوبیت خاصی در میان مردم است.
بخش پایانی و مهمترین بخش از این اردوی یک روزه حضور دانشجویان در همایش مسیحای پارسی (گرامیداشت هزاره سرایش شاهنامه) که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کردستان و با محورهای چون سخنرانی استادان شاهنامه پژوه و همنوایی نقال و مرشد زورخانه ای صورت گرفت، موجب آشنایی بیش از پیش دانشجویان با اندیشه ها و آثار گرانقدر این شاعر پارسی زبان شد.


مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi