بازدید دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سنندج از پارک علم و فناوری و طاق بستان کرمانشاه
دوشنبه 7 مرداد 1392 بازدید: 2780

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) – طی بازدیدی که در قالب ششمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر صورت پذیرفت جمعی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه سنندج با جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه، پارک علم و فناوری، موسسه آموزش عالی(پروژه عمرانی در دست احداث) و پارک تفریحی طاق بستان کرمانشاه آشنا شدند.

طی این اردوی یک روزه دانشجویان از ساختمان تازه تاسیس پارک علم و فناوری کرمانشاه بازدید به عمل آوردند.این ساختمان نخستین برج دوقلوی فناوری کشور است که در 16 طبقه ساخته می شود که با حدود 40000 متر مربع زیر بنا در دست اجرا می باشد. دراین قسمت دانشجویان از نزدیک با فعالیت ها و دستاوردهای این پارک آشنا شدند.

در ادامه همچنین دانشجویان با بازدیداز ساختمان جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه با نحوه فعالیت این مجموعه آشنا شدند.

در پایان دانشجویان از پارک فرهنگی تفریحی طاق بستان دیدن کردند.

طاق بستان در زبان بومی(کردی) طاق وه سان گفته می شود. (سان) به معنای سنگ می باشد و به این ترتیب طاق سنگی معنی می دهد. شاهان ساسانی تخت نواحی اطراف تخت جمشید را برای تراشیدن تندیس های خود برگزیدند، اما از زمان اردشیر دوم شاهان پس از او طاق بستان را انتخاب کردند که در بین راه جاده ابریشم قرار داشت و دارای طبیعتی سرسبزو پر آب بود.

قدمت پارک طاق بستان و سنگ نگاره ها و سنگ نوشته های آن به دوران ساسانی برمی گردد. سنگ نگاره شکارگاه سلطنتی طاق بستان نخستین تابلوی سنگی با رعایت قاعده و اصول نقاشی در جهان محسوب می شود.

بازدید از این اثر باستانی و ملی که از مفاخر کشورمان است دارای حائز اهمیت خاصی است، چرا که این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi