بازدید دانشجویان دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری از موزه عبرت ایران
چهار شنبه 9 مرداد 1392 بازدید: 2991

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) - تعداد 45 نفر از دانشجویان فعال مرکز گردشگری علمی -فرهنگی دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان چهارمحال و بختیاری در اردویی تفریحی-فرهنگی از موزه عبرت ایران دیدن کردند و پس از آن به زیارت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) رفتند.
خاطرنشان می گردد موزه عبرت ایران در منطقه تاريخي باغ ملي يا ميدان مشق سابق قرار گرفته است. موزه عبرت ايران، با استفاده از كليه اسناد و مدارك مكتوب و شفاهي موجود و با بهره‌مندي از وجود مجرب‌ترين هنرمندان متعهد ايراني و با حفظ و بازسازي فضاي آن زمان سعي در به تصوير كشيدن حركات و جنايات رژيم پهلوي و معرفي آن به نسل جوان و فراهم آوردن زمينه‌هاي پژوهشي براي محقيقين و انديشمندان داخلي و خارجي نموده است.
پس از تغيير مخوف‌ترين شكنجه‌گاه تاريخ ايران به موزه عبرت ايران، كار بازسازي و آسيب‌شناسي اين مكان با نظر مثبت سازمان ميراث فرهنگي كشور، با حضور رييس محترم و معاونين ارشد اين سازمان و با اخذ نظريات دقيق كارشناسي آغاز گرديد.
موزه عبرت ايران سرانجام در تاريخ 8 بهمن ماه ۱۳۸۲هجري شمسي توسط رياست جمهور وقت رسما افتتاح گرديد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi