بازدید دانشجویان دانشگاه تربیت معلم از موزه سینمای ایران
چهار شنبه 9 مرداد 1392 بازدید: 3050

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)-همزمان با برگزاری ششمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر در سراسر کشور با هدف آشنایی اعضای هیأت علمی و قشر دانشجو و نخبه با دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی کشور، برقراری ارتباط موثر بین قشر تحصیل‌کرده و نخبه با مراکز صنعتی – اقتصادی ،تقویت روحیه خودباوری در قشر جوان تحصیل‌کرده، زمینه‌سازی جذب نخبگان دانشگاهی به مراکز صنعتی و اقتصادی جهت جلوگیری از فرار مغزها، تلاش جهت زدودن یأس و سرخوردگی از فضای علمی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی و فرهنگی در قشر دانشجو، زمینه‌سازی در جهت اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهی، شناخت مواریث فرهنگی، تاریخی، باستانی و طبیعی کشور و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری کشور بازدید از مواریث ملی و تمدنی از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم آغاز شد که طی آن تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم از موزه سینمای ایران دیدن کردند.

در این بازدید که قریب به سه ساعت به طول انجامید دانشجویان با تاریخچه سینمای ایران، پرده‌خوانی، شهر فرنگ، نخستین نویسندگان، بازیگران و کارگردانان سینمای ایران، نخستین دوربین‌ها و تجهیزات فیلمبرداری و ساخت فیلم آشنا شدند.

همچنین دانشجویان از تالارهای دفاع مقدس، حضور بین الملل، کودک و نوجوان و دوبله و نمایشگاه کتاب در محوطه موزه بازدید کردند.

گفتنی است دانشجویان به تماشای نخستین فیلم‌های ایرانی در یک سالن سینما به سبک قدیم پرداختند. تماشای غرفه شهید آوینی، روبان قرمز فیلم "روبان قرمز"، گلاه، شال و انگشتر مرحوم علی حاتمی، گواهی کاندایداتوری اسکار فیلم "بچه‌های آسمان" مجید مجیدی و گبه بافته شده فیلم "گبه" مخملباف از دیگر بخش‌های مورد بازدید دانشجویان بود.

موزه سینمای ایران واقع در باغ فردوس تهران از سال 1381 به عنوان گنجینه هنر سینمای ایران آغاز به کار نموده است.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi