همایش ملی تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم برگزار می شود
پنج شنبه 21 آبان 1394 بازدید: 3133

 به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران از برگزاری همایش ملی "تحلیل گردشگری ایران در دوران پساتحریم" خبر داد و گفت: امضای توافق نامه میان ایران و گروه 1+5­ دریچه ای نو را به روی اقتصاد کشور گشوده است و صنعت گردشگری نیز از جمله موارد تاثیرگذار بر این بخش در دوران پساتحریم می باشد؛ در این راستا مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاددانشگاهی درنظر دارد با برگزاری همایش فوق به بررسی نتایج مثبت کوتاه مدت و بلندمدت حوزه گردشگری در دوران پساتحریم بپردازد.

یعقوب زاده توافقنامه هسته ای را بیش از بیش در بخش صنعت نفت و گردشگری موثر خواند و گفت: بهبود وضعیت گردشگري مي تواند یکی از نتایج توافق  باشد.

وی اظهار داشت: از آنجا که صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و اتومبیل‌سازی به سومین صنعت درآمدزا تبدیل شده‌ است و از لحاظ اقتصادی سبب ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و افزایش درآمد می‌شود. لغو تحریم‌ها برای این حوزه می‌تواند فضای رونق، اشتغال و کسب درآمد و ارزآوری را بهبود ببخشد و از این رهگذر نیز مردم کشورمان را بی نصیب نگذارد.

وی یکی از راهکارهای اصولی و روش­های بنیادین در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری ایران در جهان عنوان کرد و افزود: ایران با ثبت 19 اثر ماندگار در فهرست میراث جهانی یونسکو و وجود تنوع زیستی و طبيعي منحصربه فرد این قابلیت را دارد که در ردیف‌کشورهای نخست جاذب گردشگر جهان باشد؛ اما متاسفانه تاکنون بهره­ای اندك از اين توانمندي ها برده شده است و ضروری است که در راستای توسعه زیرساخت های کشور، به صنعت گردشگری توجه ویژه شود و در این راستا گام های اساسی و موثر برداشته شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران در ادامه گفت: در شرايط جديد پيش رو، حوزه گردشگری می‌تواند جایگاه ویژه تری را به دست بیاورد مشروط بر اینکه فرصت سوزی نشود و از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده صورت گیرد چرا که یکی از صنایع دنیا که به شدت تحت تاثیر فضای سیاسی کشورها و دیپلماسی آنها قرار دارد حوزه گردشگری است.

در این همایش مقالات کاربردی در محورهای چشم انداز جذب سرمایه گذاری گردشگری داخلی و خارجی در دوران پساتحریم، توانمندي هاي بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در پروژه هاي گردشگري دوران پساتحريم، نقش دولت و متوليان در تسهيل قوانين و صدور مجوزهاي لازم به منظور سرمايه گذاري داخلي و خارجي در حوزه گردشگري، چشم انداز بازاریابی منطقه ای و جهانی گردشگری ایران در دوران پساتحریم، نقش گردشگری در اشتغال و توسعه کارآفرینی در دوران پساتحریم، نقش دیپلماسی عمومی در ارتقاء جایگاه گردشگری ایران در دوران پساتحریم، نقش رونق گردشگری در دوران پس از تحریم و تأثیر آن در کاهش پروژه ایران هراسی، مزیت ها و محدودیت های دولت درخصوص گردشگری در دوران پساتحریم، فرصت های ایران برای بهبود تصویر ایران در عرصه جهاني در دوران پساتحریم، بررسی اصول دیپلماسی مبتنی بر عزت، مصلحت و حکمت در دوران پساتحریم و ماهيت شناسي تحریم و اثرات آن بر فعالیت های گردشگری ایران مورد پذیرش می­باشد.

یعقوب زاده در پایان افزود: مقالات منتخب در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی  اعطا می گردد. همچنین مهلت ارسال اصل و چکیده مقالات تا 5 آبانماه سال جاری می باشد و علاقمندان می توانند برای شرکت در همایش و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.tourismpeace.ir مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های 66491136 و 66491222 تماس حاصل نمایند.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi