آغاز بازدید اعضای بنیاد ملی نخبگان از پروژه های ملی و جاذبه های گردشگری کشور
چهار شنبه 4 آذر 1394 بازدید: 3249

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: این مرکز با همکاری ستاد اجرایی سازی سند راهبردی نخبگان به منظور پیشبرد سند راهبردی کشور در امور نخبگان و جهت آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی کشور و ارتقای خودآگاهی ملی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران با تأکید بر جایگاه بی بدیل اسلام در شکل دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایرانی اقدام به برگزاری بازدیدهای علمی، فرهنگی و پژوهشی ویژه این بنیاد در قالب طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" با رویکرد مهارت- محور نموده است.
وی افزود: این بازدیدها نظر به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم افزاری برنامه ریزی شده است.
وی این بازدیدها آغازگر حرکتی دانست که طی آن اعضای بنیاد ملی نخبگان در سراسر کشور در قالب اردوهای علمی و تخصصی برای بازدید از پروژه های ملی و دستاوردهای فناورانه نظام مقدس جمهوری اسلامی اعزام خواهند شد.
رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در ادامه به ارائه توضیحات مختصری درخصوص نحوه اجرا و جزئیات بازدیدها پرداخت و گفت: این بازدیدها با همکاری معاونت های فرهنگی واحد صنعتی امیرکبیر، تهران و الزهرا برگزار شده است که در اولین مرحله از بازدیدهای برگزار شده برای اعضای بنیاد ملی نخبگان شرکت کنندگان در دو اردوی درون استانی و یک اردوی برون استانی شرکت نمودند.
مقصد اردوی دوروزه برون استانی استان زنجان توسط واحد صنعتی امیرکبیر برگزار شد بود که طی آن دانشجویان از نیروگاه سیکل ترکیبی و شرکت ایران ترانسفو به عنوان پروژه های ملی و صنعتی و همچنین گنبد سلطانیه (یکی از آثار ثبت شده میراث جهانی) و موزه مردم شناسی (رختشویخانه) به عنوان میراث فرهنگی این استان بازدید نمودند.
بازدید از پژوهشگاه رویان و باغ پرندگان مقصد اردوی بعدی بود که توسط واحد الزهرا برگزار شد و طی آن دانشجویان با حضور در کارگاه آموزشی(همراه با پرسش و پاسخ) با تاریخچه، فعالیت ها، عملکرد و اهداف این پژوهشگاه آشنا شدند و سپس از نزدیک از آزمایشگاه های بافت شناسی، زیست شناسی مولکولی و پروتئومیکس بازدید کرده و با نحوه فعالیت آنها آشنا شدند.
در پایان این بازدید دانشجویان از باغ پرندگان تهران که بزرگ ترین مجموعه نگهداری پرندگان در شمال شرقی پایتخت می باشد نیز بازدید کردند.
وی افزود: سومین مقصد مورد بازدید که توسط واحد تهران برگزار شد، نیروگاه مپنا و باغ گیاه شناسی واقع در استان البرز بود. دانشجویان در این بازدید از نزدیک با بخش های مختلف شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا آشنا شدند و در پایان به باغ گیاه شناسی رفته و از نزدیک با انواع گونه های گیاهی و رویشگاه های مهم كشور نظیر جنگل های خزری ، زاگرس، البرز و بیابان های كشور و رویشگاه های مهم جهان نظیر اروپا،آمریكا ،آسیا و ... آشنا شدند.
وی افزود: در جریان هر یک از بازدیدها، کارشناسان دانشجویان را در تمامی بخش ها همراهی کرده و اطلاعات مخصوص به هر قسمت را به تفکیک برای دانشجویان ارائه نمودند.

•    خاطرنشان می گردد طرح ملی "ایران مرز پرگهر" با هدف تقویت روحیه خود باوری و تاکید بر هویت ایرانی– اسلامی به منظور آشنایی با طرح ها و پروژه های بزرگ ملی و دستاوردهای عظیم صنعتی، علمی، پژوهشی، زیر بنایی و ... می باشد که طی37 سال نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مهندسین و متخصصین متعهد داخلی ساخته شده و همچنین به منظور شناخت مواریث فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی شده است. تاکنون ده دوره از این طرح توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان با همکاری مجریان آن در واحدهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سراسر کشور برگزار شده است که یازدهمین دوره آن نیز در آبان ماه امسال افتتاح می گردد.

 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi