اولین اردوی ایران مرز پرگهر ویژه دانشجویان شاهد وایثارگر برگزار شد
سه شنبه 17 آذر 1394 بازدید: 3197

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (istta)- منوچهر جهانیان دبیرطرح ملی ایران مرزپرگهر با اعلام این خبر گفت: طرح ملی ایران مرزپرگهر که به منظور شناخت هویت، مواریث تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی در جهت تقویت روحیه خودباوری وایجاد انگیزه و نشاط در دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی طراحی شده و بدینوسیله دانشجویان شاهد و ایثارگر ده استان ایلام، اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، چهارمحال و بختیاری ، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، خوزستان و فارس دراین طرح به منظور شناخت و آشنایی با میراث فرهنگی ، جاذبه های گردشگری استان فارس بصورت علمی و تخصصی و با حضور کارشناسان و مسئولین مربوطه از مجموعه ها ی فرهنگی، تاریخی تخت جمشید، ارگ کریمخانی، حمام وکیل، مسجد وکیل، موزه پارس و آرامگاه سعدی ، مجموعه فرهنگی حافظیه، آرامگاه حافظ  و باغ ارم بازدید نمودند.
رئیس مرکزگردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران افزود: مراسم افتتاحیه این اردو با حضور مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و معاونت فرهنگی تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی کاظم آغاز شد  و پس از آن دانشجویان به منظور آشنایی با دستاوردهای علمی و توان فنی مهندسی متخصصین ایرانی از منطقه پارس جنوبی و از فازهای 9و10 و همچنین مجتمع پتروشیمی پارس جنوبی بازدید نمودند که مسئولین و کارشناسان حوزه های مربوطه با توضیحات کامل در خصوص چگونگی روند شکل گیری نفت و گاز پارس جنوبی و نیز فازهای 9 و 10 ، چگونگی فرآیند اجرای فازهای مذکور و همچنین در رابطه با چگونگی فرآیند طراحی و نیز توضیحاتی در زمینه تولید گاز، میعانات گازی، گوگرد و... را بصورت فنی و تخصصی اطلاعات لازم را دراختیار دانشجویان قرار دادند.
دبیر طرح ملی ایران مرز پرگهر با تاکید براستقبال گسترده دانشجویان از طرح افزود: دانشجویان در مسابقات فرهنگی طراحی شده حضور فعالی داشتند. از جمله این مسابقات می توان به  مسابقه کتابخوانی ، گزارش علمی ، خاطره نویسی و مسابقه عکس اشاره نمود که از بین شرکت کنندگان، 30 نفر به عنوان برگزیده انتخاب و از آنها در اختتامیه جشنواره ایران مرزپرگهر که در فروردین ماه سال آینده با حضور مقامات و مسئولین مربوطه برگزار خواهد شد تقدیر بعمل خواهد آمد.
وی درپایان خاطرنشان کرد: این اردو توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار گردید.


 

گالری تصاویر
1
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi