برگزاری مراسم افتتاحیه تور دوچرخه سواری دانشجویی رایحه کرامت در حرم مطهر حضرت معصومه (س)
یکشنبه 13 دی 1394 بازدید: 2913

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، صبح امروز مراسم افتتاحیه تور دوچرخه سواری دانشجویی رایحه کرامت با حضور دکتر یادگاری رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمدحسین ایمانی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، مهندس زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر احمدی معاون اشتغال جهاد دانشگاهی، دکتر خبری رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر، دکتر فقیه زاده رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم و جمعی از مسئولان و دانشجویان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم در محل جهاد دانشگاهی واحد قم که بمناسبت دهه کرامت و همزمان با هفته جهانی جهانگردی و بازگشایی دانشگاه ها برگزار شد تور دوچرخه سواری دانشجویی رایحه کرامت سفر 10 روزه خود را آغاز کردند که طی آن قرار است با حمل پرچم نمادین آستان مقدس حضرت معصومه (س) از حرم مطهر ایشان تا آستان قدس رضوی رکاب بزنند.
در این مراسم دکتر عباس نامجو رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران گفت: طرح ملی دوچرخه سواران گردشگر توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران به صورت دو تور درون مرزی تهران-قم و قم-مشهد و یک تور برون مرزی تهران-آلماتی (در جمهوری قزاقستان) برگزار می گردد که هدف از آن گسترش فرهنگ دوچرخه¬سواری و گردشگری در میان دانشجویان کشور و برقراری پیوند دانشجویان با فرهنگ مردم جای جای ایران بزرگ و سایر نقاط دنیا می باشد.
دبیر طرح ملی دوچرخه سواران گردشگر افزود: نخستین تور درون مرزی هفته گذشته از تهران به مقصد قم آغاز گردید که طی آن شرکت کنندگان مسیر 270 کیلومتری رفت و برگشت را رکاب زدند و پس از آن قرار است بمناسبت دهه کرامت با طی مسیر 1100 کیلومتری قم-مشهد پرچم نمادین آستان مقدس حضرت معصومه (س) را به آستان مقدس امام رضا (ع) حمل کنند که این تور با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می گردد.
وی هدف نهایی برگزاری طرح ملی دوچرخه سواران گردشگر را اعلام صلح و دوستی مردم ایران با ملتهای جهان، معرفی کشور ایران به عنوان مهد آثار تاریخی و سرزمین جاذبه های گردشگری و نیز حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین برقراری پیوند فرهنگی دانشجویان ایرانی با مردم جای جای ایران بزرگ و سایر نقاط دنیا بیان کرد.
در ادامه مراسم دکتر محمدحسین یادگاری رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اهمیت ورزش های همگانی و نقش آن در فرهنگ سازی جامعه گفت: ورزش های همگانی باید در دانشگاه ها با رویکرد فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. برگزاري طرح هایی همچون طرح ملی دوچرخه سواران گردشگر با حضور گسترده دانشجویان تاثير مستقيمي در سلامت روح و جسم آنها و تقویت روحیه جمع گرایی دارد که باید بیش از پیش این مقوله را بین دانشجویان و عموم مردم فرهنگ سازی کرد.
در پایان علی بختیاری سرپرست گروه با ارائه گزارشی از گروه، سابقه اعضاء و نحوه شکل گیری آن داد و خلاصه ای از برنامه های فرهنگی و تبلیغی تور را توضیح داد.
 

گالری تصاویر
76
94
124
150
31
109
247
186
76
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi