بازدید دانشجویان غیرایرانی از مواریث تاریخی و طبیعی استان یزد
دوشنبه 14 دی 1394 بازدید: 3328

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، طرح "ایران جهانی و جهان ایرانی" توسط مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد که طی آن 200 نفر از دانشجویان غیرایرانی متاهل از مواریث طبیعی و تاریخی استان یزد بازدید کردند.
بابک ارسیا رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در خصوص اجرای این طرح گفت: طرح ایران جهانی و جهان ایرانی به منظور اشاعه و انتقال فرهنگ ایران اسلامی در سایر کشورها از طريق دانشجويان غيرايراني مقیم ایران و همچنین ارتقاء سطح دانش و آگاهی دانشجویان خارجي از مواریث ملی و مزیت های فرهنگی تمدنی ایران برگزار گردید.
وی افزود: 28 هزار دانشجوی غیرایرانی شاغل در دانشگاه های کشور جامعه هدف این طرح هستند و سعی بر آن است تا این دانشجویان ضمن تحصیل در دانشگاه های کشور با مواریث فرهنگی ودست آورد های انقلاب اسلامی آشنا شوند و پس از فارغ التحصیل شدن به عنوان سفیران صلح ایران اسلامی معرف فرهنگ ایرانی در کشورهای متبوع خود باشند.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی، ديپلماسي توريسم را یکی ابزارهای مهم در جهت گسترش روابط علمي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي ديگر جهان عنوان کرد و افزود: این نوع از دیپلماسی می تواند به مردم جهان کمک کند تا درک و فهم واقعی و درست از فرهنگ و تمدن و ارزش‌های ایران به دست آورند.
ارسیا خاطرنشان کرد: در این سفر سه روزه حدود 200 نفر از دانشجویان غیر ایرانی از 10 کشور دنیا حضور داشتند که شرکت کنندگان طی آن از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان یزد از جمله مجموعه امیر چخماق، باغ دولت آباد، دخمه و آتشکده زرتشتیان، موزه آب، مجموعه خان، زندان اسکندر، خانه لاری ها و خانه تاریخی فاضلی، کوچه آشتی کنان، مسجد جامع و بازار قدیم بازدید کردند.
کویرنوردی و بازدید از جاذبه های گردشگری میبد از جمله نارین فلعه، برج کبوتر خانه، یخچال ،چاپار خانه، کاروانسرای شاه عباس، کارگاه های سفالگری نیز از دیگر بخش های این سفر سه روزه بود.
وی در پایان یادآور شد: ملیت بیشتر دانشجویان غیر ایرانی حاضر در این سفر را کشورهای بوسنی وهرزگوین، آلبانی، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و سودان تشکیل می دهد.

 

گالری تصاویر
68
125
199
245
261
520
567
750
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi