در اختتامیه بازدید دانشجویان غیر ایرانی از مواریث طبیعی و تاریخی استان یزد عنوان شد: حضور دانشجویان غیر ایرانی در ایران بیانگر آن است که تبلیغات منفی غرب بی تاثیر بوده است.
دوشنبه 14 دی 1394 بازدید: 1548

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، در مراسم اختتامیه این بازدید که با حضور نزدیک به 200 نفر از دانشجویان غیرایرانی ‌از 10 کشور دنیا و مسئولان برگزارکننده در سالن ‌زنبق شهر یزد برگزار شد، بابک ارسیا، رئیس مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران در ابتدای سخنانش ضمن اشاره به علت انتخاب استان یزد به عنوان یکی از استان های دارای جاذبه های گردشگری برای دانشجویان غیرایرانی، عنوان کرد: شالوده فرهنگ و هنر ایران اسلامی در استان یزد نهفته است. یزد شهرقنات، قنوت و قناعت است. این شهر به‌ لحاظ قدمت و مدنیت در دنیا سرآمد است. این شهر از جمله قدیمی ترین شهر خشتی دنیا است. همچنین شهر یزد دومین شهر جهان پس از ونیز است که سکونت در آن وجود دارد. از سوی دیگر این شهر می تواند به مثابه استان پایلوت برای اجرای طرح های گردشگری و فرهنگی قرار گیرد.
وی درباره اهداف جهاد دانشگاهی در برگزاری همایش‌ها و برنامه ها برای آشنایی دانشجویان غیر ایرانی با فرهنگ رسوم و آداب و سنن ایرانی نیز گفت: جهاد دانشگاهی با تمام توان و ظرفیت‌هایتش می کوشد تا با برگزاری همایش ها و سفرهای مختلف، نگاه علاقمندان به فرهنگ ایران اسلامی را به این کشور که مهد تمدن است جلب کند که طرح جهان ایرانی و ایران جهانی از زمره شاخص ترین فعالیت جهاد دانشگاهی در این عرصه است.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته هجمه فرهنگی گسترده ای برعلیه ایران اسلامی در دنیا به راه افتاده است. حضور دانشجویان غیرایرانی در ایران و تحصیل و نیز سفر به مناطق مختلف آن بیانگر این نکته است که تبلیغات منفی خارجی بی اثر بوده است. امیدواریم دانشجویانی که سالها با فرهنگ و سنن و آداب و رسوم این مردم آشنا هستند. بتوانند سفیران صلح ایران اسلامی و معرف فرهنگ ایرانی در کشورهای متبوع خود باشند.
وی در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی درنظر دارد با ادامه اجرای طرح جهان ایرانی و ایران جهانی در استان های مختلف کشور، فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي را بین المللی نموده و به نشر فرهنگ ايراني- اسلامي و شناساندن تمدن ايراني به دانشجويان خارجی مقیم در ایران خاصه دانشجویان اهل كشورهاي اسلامي بپردازد.
•    شایان ذکر است طرح جهان ایرانی و ایران جهانی با بازدید 200 نفر از دانشجویان غیرایرانی متاهل دانشگاه های کشور با ملیت های مختلفی از کشورهای بوسنی وهرزگوین، آلبانی، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و سودان در بازدیدی سه روزه از مواریث طبیعی، تاریخی و تمدنی استان یزد از جمله مجموعه امیر چخماق، باغ دولت آباد، دخمه و آتشکده زرتشتیان، موزه آب، مجموعه خان، زندان اسکندر، خانه لاری ها و خانه تاریخی فاضلی، کوچه آشتی کنان، مسجد جامع و بازار قدیم، نارین فلعه، برج کبوتر خانه، یخچال ،چاپار خانه، کاروانسرای شاه عباس، کارگاه های سفالگری شهرستان میبد به پایان رسید.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi