حضور سفير ژاپن در اجراي طرح هماهنگ گنبد گيتي در گيلان
دوشنبه 14 دی 1394 بازدید: 2951

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (istta)، در اين برنامه بازديد علمي كه با حضور سفير ژاپن در ايران و نمایندگان محیط زیست ژاپن (جایکا)، فرماندار صومعه سرا و ساير مقامات محلي با همت كانون گردشگري معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد گيلان برگزار گرديد یک گروه از دانشجویان رشته هاي مختلف با همراهی اساتيد و كارشناسان از جاذبه هاي طبيعي و اكوسيستم شهرستان صومعه سرا بازدید کردند و در جريان تلاش هاي صورت گرفته براي حفظ و معرفي مرداب انزلی كه از  بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود، قرار گرفتند.
در حاشيه اين بازديد کوجی هاندا، سفیر ژاپن، در خصوص هدف سفر خود به گیلان اظهار کرد: در پروژه پالایش تالاب انزلی ما با سازمانهای همتا نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همکاری خواهیم داشت و در کمیته مدیریت تالاب انزلی فعالیتهای حفاظتی تالاب را بررسی و تصمیم گیری می کنیم و از سال آینده فعالیت های عملیاتی را آغاز می نماییم.
در ادامه هیتوشی واتانابه، کارشناس اکولوژی حفاظت تالاب در پاسخ به این سوال که تفاوت حفاظت تالاب در ژاپن و ایران چگونه است، گفت: در کشور ژاپن تاکنون تقریبا نیمی از تالابها از بین رفته ولی نیمی دیگر با تکنولوژی های روز دنیا و علم مدرن در حال حفاظت است، در ایران حفاظت انجام می شود اما کافی نیست.
در پایان برنامه كارگاه آموزشي با موضوع به خطر افتادن اکوسیستم تالاب انزلی و راهکارهای مناسب پیرامون محیط زیست با حضور برگزار شد که مورد توجه و استقبال دانشجویان قرار گرفت.
گفتنی است اردوهاي دانشجويي "طرح هماهنگ گنبد گيتي" در راستای ترويج فعاليت هاي طبيعت گردي، كوهنوردي و حفظ محيط زيست با همكاري مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران و معاونت هاي فرهنگي واحدهاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور در سال تحصيلي 94-93 برگزار مي گردد.
   
 

گالری تصاویر
7451
7517
7526
4551
7576
7638
7650
7667
7675
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi