نواخته شدن زنگ ملی گردشگری در دبیرستان شهید مفتح
دوشنبه 21 دی 1394 بازدید: 2985


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ایستا) - صبح امروز زنگ ملی گردشگری با حضور مقامات کشوری از جمله ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جناب آقای مهندس بقایی، سرپرست معاونت گردشگری جناب آقای فاضلی، جناب آقای رهی معاون آموزش و پرورش و جناب آقای منوچهر جهانیان دبیر طرح ملی زنگ گردشگری به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دکتر مفتح و کلیه مدارس کشور به صدا در آمد.
در ابتدای برنامه جناب آقای جهانیان با اشاره به طرح زنگ ملی گردشگری افزود:این طرح در سال 1386 در 1000 مدرسه کشور اجرا و سال 1387 بصورت دستورالعمل تصویب و در تمامی مدارس ایران برگزار شد که امسال نیز به لطف خدا و با عنایت ریاست محترم سازمان جناب آقای مهندس بقایی در این مدرسه انجام می گیرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد کشور ایران با دارا بودن پدیده های طبیعی و تاریخی از مهم ترین قطب های گردشگری به شمار می رود که گردشگری علمی و تورهای دانش آموزی در راستای ارتقاء اطلاعات گردشگری این عزیزان یکی از موثرترین کلیدهای گردشگری محسوب می شود.
در پایان برنامه جناب آقای مهندس بقایی با اشاره به فعالیتهای موثر دولت نهم و استمرار آن در آینده گفت:بر اساس  پیگیریهای انجام شده 11 اثر ایران به ثبت جهانی رسیده است که 3 اثر آن در طول دولت نهم در لیست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و 3 اثر دیگر با نامهای بازار تبریز، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و محوطه تاریخی هگمتانه به زودی به این لیست می پیوندد و همچنین ایران در صدد است با همکاری هفت کشور دیگر "عید نوروز" را نیز به ثبت برساند.
وی در ادامه با طرح چند سوال گردشگری افزود: به 14 نفر از کسانی که به سوالات مطرح شده پاسخ صحیح دهند اردوی سفر به مشهد مقدس اهدا می گردد و همچنین سازمان میراث فرهنگی در این دوره از طرح میزبان کلیه دانش آموزان دبیرستان شهید مفتح خواهد بود و آنها را در اردویی یک روزه به قلعه تاریخی باستانی الموت که مظهر هنر معماری قزوین می باشد، خواهد برد.  
 

گالری تصاویر
707
853
865
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi