سومین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر
چهار شنبه 28 بهمن 1394 بازدید: 3238

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)، واژه های "استقلال"، "خودکفایی" و "خودباوری" از واژه هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته از سوی مسئولین کشور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
به ویژه در جملات به یادگار مانده از معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تاکید فراوانی بر ضرورت توجه به آن و پرهیز از غرب زدگی مشاهده می شود. در سالهای اخیر مقاام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر این نکته تاکید نموده اند که یکی از اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد خودباوری در بین ملت ایران بوده است.
در این بین دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی کشور که پرورش دهنده نسل جوان باری بدست گرفتن مقدرات کشور می باشند، در پرورش ایده "خودباوری" نقش به سزا دارند و ضروری است ابتدا زمینه درک خودباوری در "استاد و دانشجو" به عنوان یکی از منابع انسانی مهم در کشور به وجود آید و راه برای هرگونه "خودباختگی" در این قشر مسدود گردد. به همین جهت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد تهران به منظور تقویت روحیه خودباوری در قشر دانشگاهی در راستای برگزاری دو دوره موفق طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" در سالهای گذشته سومین دوره این طرح را با همکاری جهادهای دانشگاهی سراسر کشور و پشتیبانی نهادهای پشتیبان اجرا نموده است.
هدف از برگزاری سومین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر" تقویت روحیه خودباوری و تاکید بر هویت ایرانی در قشر جوانِ تحصیل کرده، آشنایی اعضای هیأت علمی و دانشجویان با دستاوردهای علمی و فنی کشور، زمینه سازی جذب نخبگان دانشگاهی در مراکز اقتصادی و صنعتی جهت جلوگیری از فرار مغزها، تلاش جهت زدودن یأس و سرخوردگی از فضای علمی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی در دانشجویان، زمینه سازی جنبشهای نرم افزاری در دانشگاهها و همچنین زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد.
سومین دوره طرح ملی "ایران، مرزپرگهر" توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد تهران با همکاری نهاد ریاست جمهوری، شهرداری تهران، سازمان ملی جوانان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار گردید.
این طرح از خردادماه 1386 آغاز و در مهرماه همان سال در واحدهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با حضور 15 هزار دانشجو و عضو هيأت علمي با اولویت شرکت دانشجویان عضو انجمنهای علمی، کانونهای فرهنگی و تشکلهای دانشجویی در قالب اردوهای یک تا چند روزه و بازدید از 255 مقصد میراث فرهنگی و 240 مقصد پروژه ملی به اتمام رسید.

گالری تصاویر
83
94
24
39
43
80
404
6
22
26
56
57
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi