دوشنبه 27 دی 1395
بازدید:
4630
برگزاری یک رویداد موجب اعتباربخشی، توجه رسانه ها و سرازیر شدن سرمایه ها به یک محل می شود، که در پی آن تامین هر چه بهتر نیازهای مردم محلی، رشد و توسعه یک منطقه را به همراه دارد. این نوع گردشگری را می توان از معدود راهکارهایی برشمرد که سبب بازدید دوباره گردشگر از یک محل و یا جذب گردشگران در ایام غیر از اوج سفر می شود.
در همین راستا و با توجه به اینکه چندان كتابي با موضوع رویدادهای گردشگری در ایران موجود نیست، اخیرا کتابی با عنوان «مدیریت جامع رویدادهای گردشگری» توسط دو تن از اساتید گردشگری ایران( زهره عباسي و مريم محمد جعفر) ترجمه شده است. نویسندگان این کتاب گلن بدین، جانی آلن، ویلیام اتول، راب هریس، یان مک دانل هستند.
اين كتاب مجموعه كاملي از تعريف و مفاهيم رويداد، اثرات مثبت و منفي، برنامه ريزي رويداد، ذينفعان، گردشگري رويدادها در جوامع مختلف، مديريت ريسك و چگونگي اجرا و غيره ......را در بر مي گيرد.