تسهیلات تنها راه حمایت از صنعت رقیب نفت نیست
شنبه 17 تیر 1396 بازدید: 1430

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، به نقل از روزنامه گسترش صمت، صبا رضایی: به گفته فعالان صنعت گردشگری، ارائه تسهیلات ویژه (ارزان‌قیمت و بلندمدت) به فعالان و سرمایه‌گذاران گردشگری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به توسعه این صنعت کمک کند.

تسهیلاتی که می‌تواند در راستای نوسازی و خرید تجهیزات مورد نیاز سرمایه‌گذاران برای رونق بخش گردشگری پرداخت شود. این در حالی است که به عقیده برخی کارشناسان؛ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توان لازم برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گردشگری را ندارد و از سویی دیگر عده‌ای معتقدند این سازمان اگر نمی‌تواند از نظر مالی کمک کند باید از نظر اجرایی با تسهیل قوانین، مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را هموار کند. عده‌ای دیگر از فعالان این صنعت نیز معتقدند این واقعیتی انکارناپذیر است که فعالان، سرمایه‌گذاران و تشکل‌های مختلف گردشگری به تسهیلات و حمایت مالی نیاز مبرم دارند، اما این مسئله تنها راه حمایت از فعالان این صنعت نیست و استقلال تشکل‌های فعال در این حوزه نیز می‌تواند در حمایت از فعالان این صنعت بسیار موثر باشد. علاوه بر این موارد باید به ارتقای امنیت شغلی نیروی‌انسانی صنعت گردشگری نیز توجه داشت.
برای حمایت جدی از صنعت گردشگری باید در تمام بخش‌ها این صنعت ورود کرد و در راستای رفع کاستی‌ها گام برداشت تا بتوانیم صنعت گردشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

حمایت تسهیلاتی از سرمایه‌گذاران
رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با «گسترش تجارت» اظهار کرد: متولی اصلی در بحث گردشگری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. به گفته این کارشناس گردشگری؛ این سازمان هم بودجه لازم را ندارد و نمی‌تواند در حوزه‌هایی که نیاز است حمایت‌های لازم را به عمل آورد تا شرایط را تسهیل کند. به طور کلی در کشورهایی مانند ایران که در ابتدای راه توسعه صنعت گردشگری است باید دولت برای توسعه این صنعت حمایت بیشتری اعمال کند.
بخش خصوصی نمی‌تواند تمامی اقدامات را به تنهایی انجام دهد، زیرا ریسک‌ها و خطرات بسیاری را باید متحمل شود. ترکیه نیز با اینکه در گردشگری یکی از کشورهای پیشرو جهان به شمار می‌آید همچنان از فعالان گردشگری خودحمایت می‌کند، تسهیلات ارائه می‌دهد و شرایط لازم را فراهم کرده و از انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های مختلف نیز دولت ترکیه حمایت می‌کند. اما سازمان متولی گردشگری در ایران تنها بخشنامه صادر و نامه نگاری می‌کند.

 لینک اصلی خبر: http://www.tejaratdaily.com/expo-events/tourism/3914

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi