رحیم یعقوب زاده در مراسم اختتامیه دوزادهمین دوره طرح ملی ایران، مرز پرگهر :
سه شنبه 8 اسفند 1396 بازدید: 816

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» عصر یکشنبه، ۶ اسفندماه در تالار شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران با حضور جمعی از اساتید، مسئولان و دانشجویان برگزار شد.
رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران در این مراسم در سخنانی با اشاره به عملکرد این مرکز در برگزاری ۱۲ دوره طرح ایران مرز پرگهر و آغاز سیزدهمین دوره آن، گفت: این طرح از سال ۸۴ آغاز به کار کرد و در سطح ملی و سراسر کشور با همکاری نهادهای مختلف و جهاد دانشگاهی ۹۰ هزار دانشجو را در بیش از دو هزار سفر تا پایان ۱۲ دوره دانشجویی همراهی کرد.
اردوهای علمی- فرهنگی "ایران مرز پرگهر" که به همت همکاران جهادگر در جهاددانشگاهی و مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران، از طرح¬های فرهنگی برجسته¬ای است که مورد¬استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته و مسئولان کشوری، نخبگان و مدیران این طرح را بارها تحسین کرده¬اند.
یعفوب‌زاده افزود: همچنین ایجاد یک کد ارتباطی بین دانشگاه‌ها و صنعت از جمله توانمندسازی‌ها و ظرفیت‌های کشور است تا هر سال از نظر کمی و کیفی استقبال از دانشجویان و وزارتخانه‌ها رشد داشته باشد.
او همچنین به بیان برخی از اهداف و نتایج این طرح اشاره کرد و گفت: خودباوری بین دانشجویان و اعتماد به نفس ملی در کنار آشناسازی آن‌ها با میراث فرهنگی و تمدنی غنی مورد توجه بوده است.
وی در پایان اظهار کرد: در طراحی و اجرای "اردوهای ایران، مرز پرگهر" تلاش می¬شود تا دانشجویان با ارائه مدلی مناسب، نظام مند و عالمانه، متناسب با رشته های تحصیلی از بناهای فرهنگی و تاریخی و مراکز علمی و فناورانه و پروژه های صنعتی بازدید کنند تا شناختي به صورت رودررو و بی واسطه با "ايران امروز" و "ايران تاريخي" در ذهن دانشجویان شکل گیرد و نكته مهم اين كه اين گونه شناخت هاي بي اسطه از درجه بالای روایی و اصالت برخوردار است كه در نتيجه موجب ایجاد خودآگاهی تاریخی شده و ضمن آشنايي دانشجويان با هویت های اصیل(در برابر هویت های کاذب و گاه مخرب)، اعتماد به نفس آنها را برای ساختن ایرانِ امروز بر پایۀ دستاوردهای ایران دیروز ایجاد مي كند.
 

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi