طرح مدرن گردشگری دریایی در مازندران اجرا می‌شود
چهار شنبه 13 تیر 1397 بازدید: 1224


مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: طرح گردشگری دریایی در مازندران باید مدرن و استاندارد باشد و از حالت سنتی خود خارج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکزگردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران (ISTTA)به نقل از ایسنا، سیاوش رضوانی در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان مازندران که به میزبانی بندر امیرآباد برگزار شد، اظهار کرد: طرح گردشگری دریایی امروزه در دنیا به صورت مدرن و استاندارد در حال اجرا است و این طرح در تابستان سال جاری باید از حالت سنتی خود خارج شود.

وی افزود: بر اساس دستور وزارت راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر ساماندهی سواحل، این سازمان بلیط فروشی مکانیزه در سواحل را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: ایمنی قایق های تفریحی برای استفاده مسافران و گردشگران دریایی بسیار مهم است و در همین راستا با پیگیری های بندر امیرآباد قرار است در این بندر اسکله های چوبی خوابیده احداث و صندلی با ایمنی بالا در این گونه قایق ها تعبیه شود.

رضوانی با اشاره به عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در کنوانسیون بین المللی جستجو و نجات دریایی، گفت: بندر امیرآباد برای نخستین بار طرح تأمین ایمنی، آسایش و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران دریایی را تهیه و برای تصویب به سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد داده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد؛ تهیه و اجرای طرح گردشگری دریایی ایمن، تهیه تجهیزات و اقلام ایمنی مورد نیاز قایق های عضو طرح همیار ناجی، برنامه ریزی جهت برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی، امکان بهره مندی از خدمات بالگرد طرف قرارداد سازمان بنادر و دریانوردی، پاسخگویی شبانه روزی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(۱۵۵۰) با امکان ارائه خدمات مشاوره پزشکی تلفنی، گشت ساحلی و دریایی کارشناسان این حوزه و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد را از جمله اقدامات انجام گرفته در اجرای طرح گردشگری در تابستان ۹۷ برشمرد.

مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi